Zdálo by se, že na samotném procesu nákupu v supermarketu či hypermarketu už není co vylepšovat. Opak je ale pravdou a management všech velkých řetězců je si toho velmi dobře vědom. A tak známé značky investují nemalé prostředky do toho, aby svým zákazníkům lépe porozuměly a dokázaly jim pomocí různých triků a vychytávek prodat ještě něco navíc. Nebo v nich alespoň vzbudit dojem, že právě ten který supermarket je přívětivější, příjemnější a kvalitnější než jeho víceméně stejná konkurence o dvě ulice dál. Inovace se týkají také nákupních košíků.
Lidl myslí na vaše záda
Jako jeden z mála supermarketů Lidl nenabízí klasické maloobjemové košíky do ruky. Máte tak na výběr mezi klasickými kovovými vozíky, často v několika velikostech, a velkými plastovými košíky s kolečky. Právě ty ale mají jednu vychytávku, o které málokdo ví, a přesto může mnoha lidem ušetřit práci. Tyhle košíky se totiž dají zavěsit na pokladní pás tak, abyste se při jejich vykládání nemuseli ohýbat. To ocení zejména starší lidé.
Skrytá plošina
A ještě jednou Lidl. Německý supermarket vybavil své plastové košíky ještě jednou vychytávkou, která je oblíbená zejména v zemích s nižší kvalitou pitné vody. A tak na ni v Česku obvykle nenarazíte. Košíky nicméně mají na spodní části výsuvnou plošinu, na kterou můžete snadno umístit nápojové kartony, aby vám těžké plastové lahve nerozmačkaly zbytek nákupu nebo abyste v oddělení nápojů nemuseli přeskládat celý košík.
Globus experimentuje
Konkurenční Globus jde poněkud jiným směrem a v České republice testuje novinku, kterou možná znají zákazníci hobbymarketů nebo velkoobchodů, jako je Makro. Globus totiž vybavil některé nákupní vozíky přenosným platebním terminálem s pokladnou. Nakupující tak mohou markovat jednotlivé položky už během nakupování, aby je na konci nákupu rovnou zaplatili. Ušetří si tak frontu na pokladnách.
Zdroj: https://www.zoochow.com/news/what-are-the-types-of-shopping-baskets.html