„Nevím, proč nejsou, jejich přípravu nemám v popisu práce,“ odvětila pokladní na dotaz, proč nemá levné bedýnky

Levné bedýnky s ovocem a zeleninou jsou skvělý nápad. Ale musely by být k dostání. Co jsem v několika řetězcích zažil já, tak místa určená právě pro nabídku těchto bedýnek vždy zela prázdnotou. Na můj dotaz směrem k pokladní, zda byly, jsou nebo budou, mi bylo odpovězeno neurčitě. „Nevím, proč nejsou, jejich přípravu nemám v popisu práce,“ odpověděla pokladní.

Snaha neplýtvat

Supermarkety se snaží být odpovědnější. A tak jídlo, které by se jinak vyhodilo, chtějí nabízet zákazníkům. Za zvýhodněnou cenu. Má jít o bedýnky nebo tašky s ovocem a zeleninou. Takovými kousky, které už nevypadají úplně dokonale, ale na vyhození ještě nejsou. Z nabídky v bedýnkách by tak mohli profitovat všichni, řetězec i zákazník. To by ale nějaké bedýnky vůbec musely být. Proč nejsou? Napadá mě několik důvodů.

Doporučený článek:  Zásuvka pod troubou má překvapivě praktické využití. Uložit sem plechy je chyba

Zaměstnanci také nakupují

I zaměstnanec supermarketu je nakupující a jsem přesvědčen o tom, že když už je nějaká levná bedýnka s ovocem a zeleninou připravena, tak si ji rozeberou zaměstnanci mezi sebou. Nedivím se tomu, je to možnost, jak levně nakoupit. Já tam pracovat ve skladu, udělám to stejné. A ještě si do bedýnky vyberu ty nejzajímavější kousky.

Zdroj obrázku: Freepik

Vůbec se nedělají

Napadá mě i varianta, že obchod žádné bedýnky nedělá. Může jít o lenost nebo nedostatek zaměstnanců. Prostě může být jednodušší, když ta horší zelenina skončí v odpadcích, než aby se někdo zaobíral tím, že ji vizuálně zkontroluje a roztřídí do bedýnek. A to ještě tak, aby v nich byly zastoupeny určité počty, druhy a vše sedělo na přijatelnou hmotnost.

Doporučený článek:  Espresso s pomerančovým džusem osvěží a zachutná i největšímu odpůrci kávy

Jen pro šťastlivce

Věřím, že se může stát i to, že „zbytků“ je tak málo, že se denně připraví jenom jedna dvě bedýnky. Je tedy jasné, že na ně musí mít člověk obrovské štěstí. Vidět, jak je zaměstnanec nese, a být zrovna u pokladny, aby si je vzal. Mně se nic podobného nepoštěstilo.

Ptám se, ale marně

Vždy když jsem v obchodě, tak se na pokladně pro jistotu ptám, zda dnes bedýnky budou, nebo už byly. Že bych si klidně počkal. Ale dle odpovědí, které nejsou vždy příjemné, pokladní mé dotazy mnohdy nezajímají či opravdu nevědí, jak to s těmi bedýnkami je. A volat si každý den při nákupu manažera prodejny, na to nemám čas.

Doporučený článek:  Sladidla nejsou vždy lepší volbou než klasický cukr

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek.

.

Doporučené články