„Prodejte mi to klidně bez akce, já máslo potřebuji,“ hádal jsem se s vedoucím obchodu o vyprodaném zboží

Nedávno se mi stala docela nepříjemná věc. Vyrazil jsem do menšího marketu u nás ve městě, kam obvykle chodím na běžný nákup. Nejsem z těch, co sledují každou akci a kupují všechno, co je zrovna zlevněné. Nějaké letáky jsou mi úplně volné. Kupuji prostě podle toho, co mi chybí doma. Když to nemám, koupím si to v obvyklém množství, žádné zásoby na několik měsíců dopředu.

Tentokrát jsem potřeboval máslo, protože to co jsem měl doma v ledničce jsem spotřeboval k snídani. A když jsem dorazil k regálu, kde obvykle máslo bývá, uviděl jsem prázdné místo. Místo másla tam byla jen cedulka s akční cenou. No, hned mi bylo jasné, co se stalo. Všichni ho vykoupili, protože bylo v akci.

Doporučený článek:  Cukr je nezdravý, jeho náhražky ale nemusí být lepší. Oslaďte si život jinak

Trochu naštvaný jsem se rozhodl oslovit jednoho z zaměstnanců a zeptal se ho, jestli nějaké máslo nezbývá třeba vzadu ve skladu, nebo zda nemají máslo jiné. Odpověděl mi, že za tuhle akční cenu bylo jen omezené množství a už je všechno pryč. Že mám smůlu. Nebyl jsem spokojený s touhle odpovědí, takže jsem si nechal zavolat vedoucího prodejny. Vysvětlil jsem mu celou situaci, že mi je jedno, jestli je máslo v akci nebo ne, prostě ho potřebuji a jsem ochoten za něj zaplatit normální cenu.

Doporučený článek:  Víc než vánoční koření: skořice tělo dokonale zahřeje a odplaví všechen stres pryč

Vedoucí se na mě podíval a pokrčil rameny. Řekl, že mám smůlu, že jsem měl přijít brzy ráno, když akční zboží ještě bylo. A že v letáku je uvedeno, že zásoby mohou být omezené. To mě dost naštvalo. Snažil jsem se mu vysvětlit, že tohle není férový systém, že vytvoří několik lákadel za skvělou cenu, která lidi přiláká, ale pak je tam jen omezené množství a kdo přijde později, má smůlu. Včetně těch, co jim na akci nezáleží a co produkt prostě potřebují.

Doporučený článek:  Hosté chtěli jídelní lístek bez cen. „Když ho nedostali, odešli,“ svěřil se číšník

Celá situace mě neskutečně frustrovala. Chápu, že obchody mají své marketingové strategie, ale pokud nabízejí zboží v akci, měli by zajistit, aby bylo dostupné alespoň během celého dne, pro každého. Nebo aby to stejné zboží bylo i za plnou cenu. Pro takové nakupující, jako jsem já, co jim prostě třeba to máslo dojde a nutně ho potřebují koupit. Nakonec jsem máslo nezískal, takže jsem odešel s prázdnou. Domů jsem si přivezl jen nepříjemný pocit a rozhodnutí, že do tohoto obchodu už chodit nebudu.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek
.

Doporučené články